Of Monsters And Men – Crystals (2015)

Sometimes, I like my Indie-Folk simple and steady. Some formulars just always seem to work on me and grab my emotions in their cold hands of calculation.

Of Monsters And Men discovered this formular on their first record My Head Is An Animal in 2011. And since than it seems like they haven’t lost it yet.

Four years later we finally get to hear a new song of their upcoming record and nothing has changed. Do I bother? Not if they are able to get me these high feelings, that only music can give me. And oh how they deliver! I’m in love again and can’t wait for their second album.

http://www.vevo.com/watch/of-monsters-and-men/Crystals-%28Lyric-Video%29/USUMV1500128?syndicationid=bb8a16ab-1279-4f17-969b-1dba5eb60eda&shortlink=EdvEwb&country=DE&referralurl=http:%2F%2Fl.facebook.com%2Fl.php%3Fu%3Dhttp%253A%252F%252Fvevo.ly%252FEdvEwb%26h%3DzAQGrmTNV%26s%3D1

Verdammt nochmal, manchmal habe ich wirklich das Gefühl, dass ich viel zu leicht zu begeistern bin. Ein episches Folk-Sound-Gerüst, Trommeln die zum emotionalen Krieg aufrufen, Streicher die einen im Refrain mit in die Lüfte emporsteigen lassen und natürlich großspurige OhOhOh-Gesänge.

Ja, ich gebe zu, so mag ich meinen Indie Folk Rock.

Of Monsters And Men sind seit ihrem Megahit Little Talks nun wirklich kein Geheimtipp mehr und oft genug wende ich dem Mainstream verbittert meinen Rücken zu. Little Talks hat mich damals allerdings doch gepackt und auch wenn ich es mir erst nicht eingestehen wollte, ist mir ihr gesamtes Debütalbum My Head Is An Animal doch sehr ans Herz gewachsen.

Vier Jahre später erscheint nun endlich der Nachfolger und seit Montag gibt es die ersten Töne zu vernehmen. Crystals heißt der Song und wird mit Sicherheit niemanden dank seines Innovationsreichtums vom Hocker hauen. Mir ist das egal und ich tauche jetzt noch einmal ein in diese wunderbare Welt, die Of Monsters And Men mal wieder erschaffen haben.

DW

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s