About

New sounds every wednesday and sunday!

Videos and vinyls whenever we feel like doing some extra work!


Eine klamme, stürmische Herbstnacht. Zwei  dunkle Gestalten huschen mit aufgestelltem Kragen die spärlich beleuchtete Straße entlang. Blätter umtanzen ihre regennassen Füße. In den Pfützen spiegeln sich die glimmenden Spitzen ihrer Zigaretten, als sich vor ihnen die einladenden Fenster einer Schenke abzeichnen…

Also: Die Idee für diesen Blog kam uns in ebendieser Herbstnacht in ebendiesem Lokal, als ein Typ mit mäßiger Begeisterung versuchte den dort Anwesenden seine liebste Musik nahezubringen. Sein  kaum vorhandener Enthusiasmus schlug sich auch auf das Publikum nieder (ich meine mich erinnern zu können, dass jemand Kaugummiblasen platzen lies und leises Schnarchen zu vernehmen war). Da dachten wir uns: Das können wir aber besser!

Spulen wir knapp ein Jahr sowie endlose Sticheleien ob unserer Trägheit vor und feiern die Geburt  von I Just Want It To Be A Sound.

OT/DW

They say, “you mean it’s just sounds?” thinking that for something to just be a sound is to be useless, whereas I love sounds just as they are, and I have no need for them to be anything more than what they are. I don’t want them to be psychological. I don’t want a sound to pretend that it’s a bucket or that it’s president or that it’s in love with another sound. I just want it to be a sound.

-John Cage 1992

The Splendid Ghetto Pipers – I Just Want It To Be A Sound

 

 

Advertisements

One thought on “About

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s